Shopping ads zijn een belangrijk onderdeel van een online marketing strategie. Vanwege het visuele aspect zijn de advertenties opvallend en ben daardoor goed zichtbaar in de zoekresultaten. Eigenlijk is het een gemiste kans om Shopping ads niet in te zetten. Maar hoe dan?
Online adverteren met producten
H1, een partner van ons waar we vaker mee samenwerken, heeft ons gevraagd om meer uit te leggen over Shopping Ads. Daarom is Monika in gesprek gegaan met H1’s Angelique Nanning. Lees verder onder de video.
De ingrediënten van een succesvolle Shopping ad
Een shopping advertentie bestaat uit 3 vaste onderdelen, namelijk een afbeelding, prijs en titel. Naast de specifieke eisen die vanuit Google worden gesteld, zijn er ook nog zaken die kunnen worden geoptimaliseerd voor een beter resultaat.
- Titel: een goede titel bevat niet alleen een omschrijving van het te verkopen product, maar ook de woorden en termen waar mensen op zoeken binnen zoekmachines.
- Prijs: het helpt altijd als een product goedkoper is dan hetzelfde product bij een concurrent. Voor het achterhalen van productprijzen bij concurrenten zijn er verschillende tools voorhanden. Ook de interface van shopping ads biedt inzicht in de gemiddelde marktprijs binnen de productcategorie.
- Afbeelding: zorg voor een hoge resolutie afbeelding met een duidelijke (liefst witte) achtergrond waar het product duidelijk op staat.
Naast deze vaste onderdelen is het ook slim om eventuele andere voordelen van de webshop te benoemen, zoals kortingscodes, uitverkoop, gratis verzending en meer.
Het resultaat? Dat zijn advertenties zoals deze hieronder.
Kies de juiste producten, wij doen de rest
Adverteren met Shopping ads is zo eenvoudig omdat de webshop eigenaar eigenlijk niets hoeft te doen. Nou ja, op één ding na: een keuze maken in producten om te adverteren. Met het opzetten van de advertenties, koppelen van de webshop aan shopping ads of uploaden van de productfeed in het Google Merchant Center hoeft niemand zich bezig te houden. Tomahawk en H1 kunnen deze taken overnemen, uiteraard altijd in overleg. Zo wordt adverteren in shopping gemakkelijk!