“Welke type campagne kan ik het beste gebruiken op mijn webshop”? Op deze veelgestelde vraag is geen eenduidig antwoord te geven, want geen webshop is hetzelfde. Maar met kennis over de doelgroep, de branche, het assortiment én basiskennis over het type advertenties op verschillende kanalen, is deze vraag te beantwoorden.
De basis van adverteren
H1, een partner van ons waar we vaker mee samenwerken, heeft ons gevraagd om meer uit te leggen over online adverteren op Google, Facebook en Microsoft.
Laurens vertelt in een gesprek met Angelique Nanning van H1 alles over Google, Facebook en Microsoft Ads en wat ze voor webshops met een groeiambitie kunnen betekenen.
De voordelen van Search en Shopping ads
Zodra er in Google of Bing actief wordt gezocht op termen die relevant zijn voor specifieke producten, moet het beoogde product verschijnen om de potentiële klant te bereiken en een conversie binnen te halen. Dit is precies wat search advertenties en shopping advertenties doen. Search ads staan boven of naast de niet-betaalde zoekresultaten. Shopping ads staan boven de Search ads en worden vergezeld door een afbeelding, prijs en doorklikmogelijkheid met nog meer relevante informatie.
Adverteren op Google of Facebook?
Adverteren via Google gaat niet alleen via Search en Shopping, maar ook via YouTube en Gmail. Adverteren op Bing is vooral interessant voor shops die actief zijn in Duitsland. Dit is mogelijk middels Microsoft Ads.
Daarnaast zijn er nog social media kanalen. Ideaal om te retargeten. Hier worden producten die webshopbezoekers hebben bekeken (zonder te kopen) weer onder de aandacht gebracht op Facebook en Instagram. Is de aanwas van klanten vooral B2B? Bekijk dan de mogelijkheden van LinkedIn.
Kortom; breng producten onder de aandacht waar de doelgroep zich bevindt. Dit biedt de grootste kans op conversies. Extra hulp nodig? Neem contact met ons op.